6 Tehnici seo Black Hat care ar trebui evitate in 2020
A fi clasat în topul SERP (Search Engine Result Pages) este o cursă competitivă și de lungă durată. La fel ca și în sport, și în industria SEO, există jucători care joacă în mod corect și jucători care trișează pentru a câștiga! Aici, în domeniul SEO, cei care joacă corect și respectă regulile sunt numiți White Hat SEO, iar cei care nu respectă regulile și joacă murdar sunt cunoscuți drept Black Hat SEO.
Tehnicile și practicile de tip White Hat SEO ajută la menținerea poziției dumneavoastră în clasamentul SERP. Cu toate acestea, obținerea unei poziții bune în SERP prin tehnicile de SEO de tip White Hat necesită un timp îndelungat. Pe când tehnicile de tip Black Hat SEO îți pot spori mult mai repede vizibilitatea în topul căutărilor utilizatorilor motoarelor de căutare, toate aceste însă cu promisiunea succesului pe termen scurt împreună cu un grad ridicat de risc.
Ce este Black Hat SEO?
Tehnicile Black Hat SEO reprezintă opusul total al tehnicilor de White Hat SEO. Cu alte cuvinte asta înseamnă că tehnicile SEO de tip Black Hat nu respectă liniile directoare ale Google. Dacă crawler-urile identifică faptul că site-ul dumneavoastră utilizează tehnici SEO de tip Black Hat pentru a-și ridica nivelul de ranking în SERP (Search Engine Result Pages), atunci acesta va dezindexa site-ul dumneavoastră și va împiedica clasarea site-ului în Google.
Acum..
Dacă site-ul dumneavoastră web a înregistrat o scădere bruscă a rankingului sau a primit o notificare de la Google cu privire la dezindexarea site-ului dumneavoastră web, atunci ar trebui să verificați imediat dacă site-ul dumneavoastră folosește orice tehnici SEO de tip Black Hat.
În acest articol veți putea găsi fiecare tehnică semnificativă de tip Black Hat SEO pe care site-urile web trebuie să evite să le utilizeze în anul 2020.
Deci, fără alte introduceri, să începem listarea tehnicilor SEO Black Hat
1.Tehnica Black Hat SEO Cloaking – deghizarea
Cloaking-ul este o tehnică pe care site-urile web o folosesc pentru a păcăli utilizatorii, dar și pentru a păcăli search engine spiders. În tot acest proces sunt livrate două seturi de informații:
Una către spiders – păienjenii motoarelor de căutare, cu scopul de indexare și o altă serie de informații către utilizatori.
Un exemplu de cloaking ar fi situația în care să spunem că ați da click pe unul din rezultatele căutării pentru “pui căței labrador”, însă acel link, în loc să vă ducă spre o pagină plină cu imagini sau informații despre cățeluși, acesta vă va conduce spre un site de descărcare filme spre exemplu.
Păienjenii din motoarele de căutare nu indică de obicei un site “învelit”, însă, în cazuri rare, acestea sunt indexate din greșeală, dar vor fi înlăturate în momentul în care sunt identificate ca fiind site-uri “învelite”.
Google penalizează astfel de site-uri web “învelite” prin dezindexarea și decongestionarea acestora.
Sfat!
Cloaking nu este 100% o tehnică din sfera Black Hat SEO, o puteți folosi în continuare ca pe o tehnică White Hat SEO. DA! Cloaking-ul poate fi folosit și ca o tehnică de tip White Hat SEO, însă numai în cazuri specifice și ca o versiune ușoară de cloaking.
2. Tehnica Black Hat SEO Keyword Stuffing
Deși este important să utilizați cuvintele cheie potrivite pe pagina dumneavoastră web, mulți webmasteri au o concepție greșită cu privire la plasarea cuvintelor cheie. Ei umplu o pagină cu cuvinte cheie, mai degrabă decât să le plaseze strategic în conținutul lor.
Procedând astfel, speră să genereze un ranking mai mare.
Cu toate acestea, atunci când umplii o pagină cu cuvinte cheiie și prejudiciezi lizibilitatea și contextul unei pagini web, acest lucru atrage penalizarea din partea Google asemenea unui magnet.
Iată un exemplu de keyword stuffing:
“Keyword research este esențial pentru SEO. Dacă nu faceți Keyword research atunci site-ul dumneavoastră web va ocupă un rang mai scăzut în SERP-uri. Deci trebuie să faceți Keyword research pentru a obține un rang mai ridicat. Puteți utiliza instrumente de Keyword research fără costuri pentru a face Keyword research.”
Conținutul paragrafului de mai sus ar fi putut fi scris cu mult mai puține menționări ale cuvintelor cheie Keyword research. Dar doar pentru a obține o poziție mai înaltă în SERP, acele cuvinte cheie au fost plasate de nu mai puțin de 5 ori într-o singură frază scurtă.
Keyword stuffing este împotriva politicii de clasificare a Google , și dacă veți folosi această tehnică în 2020 pregătiți-vă să vedeți cum vă va scădea rangul în SERP.
Afla si 3 Greseli SEO pe care ar trebui să le evitați
Cum rămâne cu Hidden Keywords?
Uneori pentru a nu perturba contextul și lizibilitatea conținutului, site-urile web încearcă să ascundă excesul de keywords de utilizatori.
Vă întrebați cum?
Ei bine acestea schimbă culoarea textului, ceea ce le face invizibile pentru utilizatori, în timp ce rămân vizibile pentru crawler.
Ideea din spatele acestui lucru este aceea că creawler-urile vor putea găsi cuvintele cheie și clasifica conținutul, în timp ce conținutul își va păstra sensul pentru cititori.
Multe site-uri consideră ascunderea cuvintelor cheie ca fiind o modalitate meschină de a se clasifica mai sus în topul SERP, dar în final, Google va fi capabil să identifice această tehnică de Black Hat SEO și va penaliza site-urile care o folosesc.
Sfat
După ce vă optimizați conținutul, calculați densitatea cuvintelor cheie .
Densitate Keyword = de câte ori este folosit un keyword/ numărul total de cuvinte din articol
Densitatea ideală de keyword ar trebui să fie între 1% și 3%.
Depășirea acestui procent înseamnă că ați umplut conținutul site-ului cu prea multe cuvinte cheie. În plus asigurați-vă că utilizați cuvintele cheie potrivite pentru conținutul dumneavoastră web.
Un instrument de cuvinte cheie vă poate ajuta să găsiți cele mai bune cuvinte cheie pe care mai apoi să le utilizați în conținutul dumneavoastră într-o manieră cât mai naturală.
3. Tehnica Black Hat SEO conținut duplicat
Copierea conținutului de pe alte site-uri și postarea pe site-ul dumneavoastră ca fiind original este considerat plagiat și Google îl identifică rapid. Și după ce păianjenii Google constată faptul că un conținut este duplicat, acesta îl dezindexează imediat.
Mai mult, există numeroase detectoare de plagiat disponibile pe internet care pot verifica dacă conținutul dumneavoastră este plagiat sau nu.
Majoritatea furnizează de asemenea sursa exactă de unde au fost copiate anumite informații.
Sfat!
Nu copiați postări întregi; copiați bucăți și citați sursa sau adăugați linkuri către sursă.
Dacă descoperiți un articol care explică mai bine anumite informații puteți să copiați acea parte specifică și să o includeți în postarea dumneavoastră împreună cu citarea sursei de unde a-ți copiat postarea.
4. Tehnica Black Hat SEO Doorway și Gateway Pages
Gateway și doorway sunt pagini umplute cu conținut cu valoare mică sau nulă pentru utilizator, dar sunt bogate în cuvinte cheie și CTA. De asemenea, atunci când utilizatorul final face click pe aceste pagini este condus către o altă pagină de destinație; prin urmare aceste pagini sunt considerate ca fiind o formă modificată de redirecționări.
Cu toate acestea, paginile de gateway și doorway sunt încă vizibile pentru crawler-urile motorului de căutare și, din moment ce sunt bogate în cuvinte cheie, uneori sunt indexate și clasificate în mod accidental. Este nevoie de timp pentru ca Google să le găsească, dar odată ce le găsește le penalizează puternic.
Sfat!
Dacă încă mai aveți pagini de tip doorway sau gateway ar trebui să le ștergeți acum!
Dacă folosiți aceste tipuri de pagini, mai devreme sau mai târziu Google le va detecta și va degrada DA-ul site-ului (autoritatea domeniului) la 0 și îi va dezindexa fiecare pagină.
5. Tehnica Black Hat SEO Clickbait
În zilele noastre tot mai multe site-uri web folosesc titluri clickbait pentru a obține mai multe clickuri și pentru a putea conduce cât mai mult trafic spre domeniul lor, în speranța că își vor crește rank-ul (Asta este exact ceea ce reprezintă clickbait și pentru ce este folosit)
Titlurile și thumbnails clickbait fac cititorul curios și îl conving să facă click pe ele. Cu toate acestea, atunci când utilizatorul consideră că titlul nu este deloc legat de informațiile furnizate pe site, acesta părăsește imediat pagina.
Prin urmare, reduce rata de durată a sesiunii și crește rata de respingere – ambele putând afecta DA-ul site-ului.
Sfat!
Faceți titluri clickbait justificate, care să nu fie false!
Titlurile clickbait utilizate pentru articolele dumneavoastră trebuie să includă informații legate de articolul dumneavoastră.
De exemplu, dacă folosiți acest titlu: “Utilizarea acestei tehnici SEO vă poate scădea DA-ul site-ului la 0”, ar trebui să includeți informații relevante despre acest subiect în articol.
6. Tehnica Black Hat SEO Link Buying
Backlink building este una dintre cele mai eficiente tehnici SEO. Link-urile de intrare de pe site-urile care au DA mai mare stimulează clasamentul SERP al unui site web prin creșterea credibilității acestuia în mediul online.
Pentru a putea obține rapid aceste beneficii, site-urile web încearcă să cumpere link-uri. Adesea încep prin a plăti un intermediar pentru a genera o anumită cantitate de link-uri pentru ei.
Acele backlink-uri nu provin întotdeauna de pe site-uri care au un DA bun ci pot să fie și dintr-o nișă care nu are nici o legătură cu a ta, fie din domenii care promovează conținutul spam.
Dacă un site are link-uri de intrare din astfel de domenii, acestea afectează credibilitatea și calitatea backlink-ului lor, ceea ce afectează masiv site-urile și DA-ul acestora.
Sfat!
Nu mai cumpărați linkuri, în schimb începeți să creați link-uri de calitate.
Există mai multe strategii de construire a link-urilor folosind tehnici de tip White Hat SEO pe care site-ul dumneavoastră ar trebui să le utilizeze pentru a crea link-uri naturale de intrare. Puteți utiliza postări cu invitați, comentarii pe blog, postări pe forumuri etc.
În mod alternativ, puteți efectua un audit pe site-ul web al concurentului dumneavoastră și puteți analiza datele lor de backlink pentru a găsi oportunități bune de backlink pentru propriul dumneavoastră site.
Concluzie
Nu sugerăm niciodată oamenilor să utilizeze tehnici SEO de tip Black Hat pentru a-și conduce traficul către domeniul lor. Am văzut site-uri care utilizau aceste metode și au avut parte de succes pe moment, dar în final au ajuns pe radarul Google și și-au primit penalizarea cuvenită.
Mai mult, Google îmbunătățește algoritmul de clasament aproape în fiecare zi, iar acest lucru îi permite să identifice și să penalizeze site-urile care folosesc tehnici SEO de tip Black Hat!
Așadar, dacă utilizați aceste tehnici SEO cel mai bine ar fi să vă opriți cât mai repede posibil.