Cum să folosiți google analytics
Dacă aveți un site web, este posibil să utilizați Google Analytics pentru a monitoriza cât de mulți oameni îl vizitează și cum se comportă când sunt pe site.
Google Analytics este un instrument foarte puternic, însă majoritatea oamenilor nu îl folosesc la potențialul său maxim.
Prin intermediul său, puteți urmări ROI pentru marketingul dumneavoastră online, puteți să configurați segmente personalizate, urmărirea obiectivelor, filtrați datele site-ului dumneavoastră pentru a găsi paginile care au performanțe slabe, dar și multe altele.
În acest ghid, veți învăța cum să utilizați Google Analytics pentru a vă îmbunătăți site-ul dumneavoastră web dar și cum să îl configurați.
Ce veți învăța din acest articol:
- Ce este Google Analytics
- Cum să configurați Google Analytics – în 3 pași simpli
- Google Analytics parametri și dimensiuni explicate
- Cum să folosiți rapoartele Google Analytics
- 5 modalități prin care Google Analytics vă îmbunătățește site-ul web
Ce este Google Analytics?
Google Analytics este un serviciu gratuit de raportare oferit de Google pentru a urmări traficul site-urilor web. Vă ajută să aflați date despre persoanele care vizitează site-ul dumneavoastră, dar și date despre comportamentul lor în timpul navigării pe site-ul dumneavoastră web.
Este una dintre cele mai populare platforme de monitorizare a site-urilor web, cu aproape 70k de utilizări, în conformitate cu BuiltWith’s Mega Technology Dataset.
Deși există mai multe alternative bune, Google Analytics este unul dintre cele mai utilizate instrumente de analiză de pe piață.
De ce să folosiți Google Analytics?
Indiferent de tipul site-ului web pe care îl dețineți, o mai bună înțelegere a vizitatorilor dumneavoastră și al modului în care aceștia se comportă pe site-ul dumneavoastră vă va ajuta să obțineți rezultate mai bune.
Dar dacă acest motiv nu este suficient, iată câteva motive pentru care ar trebui să utilizați Google Analytics:
- Este gratuit – Nu este o păcăleală, Google nu vă va percepe nici o taxă pentru a utiliza Analytics, ceea ce este destul de util, având în vedere cantitatea de date pe care le puteți extrage din aceasta.
- Este complet automatizat – După ce ați adăugat codul de urmărire pe site-ul dumneavoastră web, Google Analytics vă va urmări, înregistra și stoca automat datele.
- Puteți crea rapoarte personalizate – Folosind instrumentele încorporate Google, puteți pur și simplu să creați rapoarte personalizate de drag-and drop.
- Alte instrumente integrate – conectați-vă cu ușurință Google Analytics cu alte instrumente Google, cum ar fi Google AdWords și Google Search Console.
Acestea nu menționează nici măcar toate lucrurile specifice site-ului pe care le puteți afla de la Google Analytics, de exemplu, de ce vizitatorii sunt activi pe anumite pagini, vârsta / sexul / locația publicului dumneavoastră sau tipul de conținut pe care ar trebui să-l scrieți.
Ce urmărește Google Analytics?
Prin faptul că vă oferă acces la date despre site-ul dumneavoastră web, Google Analytics vă permite să luați decizii pe baza acestor informații.
În termeni foarte simpli, datele pe care le puteți obține din Google Analytics pot fi defalcate astfel:
- Achiziție – aflați cum obțineți trafic către site-ul dumneavoastră web.
- Comportament – aflați ce fac oamenii de fapt pe site-ul dumneavoastră web.
- Conversii – aflați cum se transformă vizitatorii în clienți pe site-ul dumneavoastră web.
Acum că știți ce este și ce poate urmări Google Analytics, să parcurgem o scurtă configurare a Google Analytics:
Cum să configurați Google Analytics – în 3 pași simpli
Urmați acești pași simpli pentru a vă configura Google Analytics pentru a fi gata de a-l folosi pe site-ul dumneavoastră web:
1.Configurați-vă la contul Google Analytics și adăugați site-ul dumneavoastră web
Primul pas este să vă asigurați că sunteți conectat la contul dumneavoastră Google cu care doriți să vă gestionați analizele.
Apoi, accesați pagina de configurare Google Analytics și apăsați Start măsurare.
Acum trebuie să adăugați un nume de cont și să lăsați bifate casetele de partajare a datelor (le puteți debifa dacă doriți, nu vor schimba cu nimic datele dumneavoastră).
După ce ați făcut asta, apăsați pe următorul.
Acum trebuie să alegeți tipul de proprietate pe care doriți să o măsurați: site-uri web, aplicații sau ambele. Majoritatea oamenilor vor configura Google Analytics pentru a urmări un site web, așa că selectați asta și dați click pe următorul.
Acum veți putea adăuga câteva detalii despre site-ul dumneavoastră web:
- Nume site – auto-explicativ.
- Adresa URL a site-ului web – asigurați-vă că alegeți http sau https din meniul derulant, apoi adăugați adresa URL.
- Categorie de industrie – alegeți zona de activitate care descrie cel mai bine site-ul dumneavoastră web
- Raportarea fusului orar – alegeți fusul orar în care vă aflați.
După ce ați finalizat această secțiune, faceți click pe Creare și vi se va solicita să acceptați anumite condiții de furnizare. Bifați ambele și apăsați pe sunt de acord.
2.Instalați-vă codul de urmărire Google Analytics
Acum veți vedea codul dumneavoastră de urmărire unic.
Pentru a urmări site-ul dumneavoastră web folosind Google Analytics, acest cod trebuie instalat pe fiecare pagină a site-ului dvs. (înainte de eticheta </head>).
Instalarea codului va depinde de tipul site-ului pe care îl aveți și de cât de confortabil faceți singur modificările.
Să parcurgem două moduri diferite de instalare:
Instalarea manuală a Google Analytics
Unele teme WordPress au o secțiune dedicată pentru a încărca codul de urmărire, dar majoritatea nu au una. Acesta este motivul pentru care ar trebui să utilizați întotdeauna a child theme pentru a împiedica scriptul GA să fie suprascris după actualizări.
Scriptul dumneavoastră Google Analytics trebuie adăugat la fișierul dumneavoastră header.php, înainte de eticheta de închidere </head> pentru a-l instala pe fiecare pagină a site-ului dumneavoastră.
Dacă tema dumneavoastră nu are această caracteristică, puteți încerca să utilizați un plugin pentru a le crea:
Instalați Google Analytics folosind un plugin
Una dintre cele mai ușoare metode de a adăuga Google Analytics pe WordPress (atât pentru începători, cât și pentru experți) este să folosiți un plugin precum Scripturile pentru antet și Footer.
Aceasta este probabil cea mai simplă (și cea mai sigură metodă) pentru adăugarea unui cod Google Analytics pe site-ul dumneavoastră WordPress.
Instalați pluginul și adăugați codul de urmărire pentru a începe analizarea.
3.Testați-vă codul Google AnalyticsTracking
După ce ați adăugat codul pe site-ul dumneavoastră, trebuie să testați dacă Google Analytics efectuează analize ale traficului de pe site-ul dumneavoastră.
Este destul de ușor.
În Google Analytics, accesați Realtime și apoi Prezentare generală. Acest lucru vă va arăta ce se întâmplă pe site-ul dumneavoastră chiar acum.
Acum deschide-ți site-ul într-un alt browser (sau modul incognito) și așteaptați ca Google Analytics să vă ridice vizita. Dacă codul dumneavoastră de urmărire a fost instalat corect, veți vedea asta.
Acum că este totul configurat, să explorăm ce valori veți găsi mai exact în Google Analytics.
Ce spune Google despre viteza site-ului si SEO
Google Analytics parametri și dimensiuni explicate
Înainte de a trece la modul de a citi rapoartele Google Analytics, ar fi bine să înțelegeți ce înseamnă parametrii și dimensiunile.
Toate rapoartele Google Analytics se bazează pe dimensiuni și parametri:
- Dimensiuni – acestea sunt elementele datelor dumneavoastră.
- Parametri – reprezintă măsurătorile pentru aceste dimensiuni.
De exemplu, dacă vă uitați unde se află persoanele care vizitează site-ul dumneavoastră, dimensiunea ar fi locația (elementul de date), iar parametrii (măsurarea) ar fi valorile.
Exemple de valori
Iată câteva dintre cele mai importante valori din Google Analytics la care trebuie să fiți atent:
Trafic – vizitatori pe site-ul dumneavoastră web.
Sursa de trafic – de unde provin vizitatorii (direct, referitor, motoare de căutare, social).
Sesiune – un grup de interacțiuni cu utilizatorii care au loc într-un interval de timp dat.
Timpul mediu petrecut – cât timp petrece cineva pe site-ul dumneavoastră.
Media de pagini pe vizită – numărul de pagini pe care le vizitează un utilizator.
Pagini de top – cele mai populare pagini.
Ieșiri din pagini – paginile în care majoritatea oamenilor părăsesc site-ul.
Rata de respingere – procentul de vizite de o singură pagină împărțite la toate sesiunile.
Utilizatori unici și utilizatori care se întorc – câți oameni sunt noi pe site-ului dumneavoastră vs vizitatorii obișnuiți
Fluxul de comportament al utilizatorilor – modul în care vizitatorii au răsfoit site-ul dumneavoastră.
Locație – locația de unde navighează utilizatorii.
Vârsta – intervalul lor de vârstă.
Viteza site-ului – cât de rapid este site-ul dumneavoastră.
Pentru a obține o viteză cât mai mare pentru site-ul dumneavoastră web hostul este foarte important, de aceea vă recomandăm să alegeți THC ca firmă de host pentru site-ul dumneavoastră web.
Acum să trecem la rapoartele Google Analytics pe care le veți găsi și cum să le citiți.
Cum să folosiți rapoartele Google Analytics
Când v-ați conectat prima dată la Google Analytics, ați văzut tabloul de bord „Acasă”, care funcționează ca o imagine de ansamblu a performanței site-ului dumneavoastră.
Rapoartele Google Analytics sunt rapoartele prestabilite enumerate în bara laterală din stânga, la următoarele secțiuni:
- Timp real
- Public
- Achiziţie
- Comportament
- Conversii
Informațiile din aceste rapoarte sunt prestabilite de Google Analytics și oferă o privire asupra datelor de pe site-ul dumneavoastră, de la demografia publicului până la canalele prin care au aflat de site-ul dumneavoastră.
Raport în timp real
Raportul în timp real vă arată ce se întâmplă pe site-ul dumneavoastră chiar acum.
Puteți vedea câte persoane vă vizionează site-ul, paginile pe care le vizitează, unde se află în lume și multe altele.
Cu raportul Realtime, puteți:
- Să vedeți cât de mult trafic primiți de la o postare recent publicată pe blog.
- Știți dacă o vânzare sau un eveniment produce vizualizări.
- Să vă asigurați că adresele URL pe care tocmai le-ați configurat funcționează așa cum ar trebui.
Raport de audiență
Raportul de audiență vă oferă o imagine de ansamblu asupra site-ului dumneavoastră web în termeni de persoane (aka public) care vizitează site-ul dumneavoastră.
În acest raport, veți putea să descoperiți și să aflați mai multe despre publicul dumneavoastră, cum ar fi:
- Date demografice.
- Interese.
- Locație.
- Comportament.
- Tehnologie.
Folosind aceste date, vă puteți înțelege mai bine audiența și apoi puteți lua decizii în cunoștință de cauză în ceea ce privește site-ul dumneavoastră web.
De exemplu, puteți observa că cea mai mare parte a traficului dumneavoastră o reprezintă vizitele site-ului de pe mobil, dar cele mai multe conversii de obiectiv sunt efectuate pe desktop. Poate există ceva ce puteți îmbunătăți pentru dispozitivele mobile care să contribuie la creșterea conversiei.
Raport de achizitie
Raportul de achiziții oferă o imagine de ansamblu asupra modului în care site-ul dumneavoastră web primește trafic.
În acest raport, veți putea vedea traficul secționat în funcție de sursă (de asemenea, de unde provine):
Organic – trafic SEO de la Google și alte motoare de căutare
Direct – cineva care vizitează site-ul dumneavoastră, tastând manual o adresă URL.
Recomandare – vizită de pe alt site.
Email – o vizită dintr-o listă de e-mail sau un e-mail.
Social – cineva care vă vizitează site-ul de pe o platformă de socializare.
Căutare plătită – cineva care vizitează site-ul din reclame plătite.
Afișare – cineva care vizitează o reclamă afișată.
Afiliat – cineva care vizitează un link de afiliere.
Altele – dacă Google Analytics nu știe cum să categorizeze traficul.
Raport de comportament
Raportul de Comportament vă oferă o imagine de ansamblu asupra ceea ce fac vizitatorii pe site-ul dumneavoastră web.
În acest raport, veți putea să vă concentrați pe pagini individuale ale site-ului dumneavoastră web și să înțelegeți comportamentul vizitatorului dumneavoastră. Veți putea obține o imagine de ansamblu asupra:
- Vizualizări de pagini și afișări de pagină unice.
- Timpul mediu petrecut pe pagini.
- Rata de respingere și rata de ieșire.
Puteți examina, de asemenea, performanța conținutului prin URL-uri, titluri, termeni de căutare sau evenimente.
Raportul conversiilor
Raportul de conversii oferă o imagine de ansamblu asupra modului în care se transformă (sperăm) vizitatorii dumneavoastră în conversii pe site-ul dumneavoastră web.
Dacă aveți un site web, este posibil să aveți un obiectiv / conversie pe care doriți să-l atingeți pentru persoanele care îl vizitează.
Acest lucru poate fi diferit în funcție de tipul de site pe care îl executați:
- Site-urile de comerț electronic vor ca vizitatorii lor să comande un produs.
- Bloggerii își doresc ca vizitatorii lor să stea mai mult pe pagini și să citească pentru a crește veniturile publicitare.
- Întreprinderile B2B și SaaS doresc ca vizitatorii să se înscrie pe lista lor de e-mail pentru a-i ține la curent cu cele mai noi știri și caracteristici.
Îmbunătățirea vânzărilor / înregistrărilor în aceste domenii poate fi la fel de ușoară precum aplicarea unor sfaturi de optimizare a ratei de conversie bazate pe datele Google Analytics.
Indiferent de obiectivul / conversia pe care doriți să o urmăriți, Google Analytics vă permite să măsurați toate acestea (plus multe altele).
- Destinație: finalizată atunci când un utilizator ajunge pe o anumită pagină (gândește listarea produsului, confirmarea comenzii sau pagina de mulțumire).
- Eveniment: finalizat atunci când se declanșează un eveniment prestabilit (cum ar fi vizionarea unui videoclip sau partajarea a ceva pe Twitter).
- Durata: finalizată când sesiunea unui utilizator durează mai mult decât o perioadă predefinită.
- Pagini / ecrane pe sesiune: finalizate atunci când un utilizator vizualizează un set de pagini per sesiune.
(Veți putea afla mai multe detali despre stabilirea obiectivelor mai târziu în acest ghid)
Utilizați filtrele pentru raportări mult mai precise
În Google Analytics, filtrele sunt utilizate pentru a împărți datele în grupuri mai mici. Acestea pot fi utilizate pentru a include doar tipuri de trafic specifice sau pentru a exclude date specifice.
Pentru a utiliza filtrele, accesați panoul Admin și apoi selectați Filtre.
Iată un filtru foarte simplu pentru a vă bloca adresa IP, astfel încât să nu fiți luat în calculul de date atunci când vă accesați propriul site.
Primul pas este că trebuie să vă aflați adresa dumneavoastră IP.
Copiați adresa IP și apoi deschideți Google Analytics. Accesați panoul de administrare, apoi, sub View, selectați Filtre.
Acum faceți click pe + Adaugă filtru și completați detaliile:
- Numele filtrului – Exclude IP-ul meu.
- Tip filtru – Selectați Predefinit.
- Acum selectați Excludeți, trafic din adresele IP și care sunt egale cu.
- Adresa IP – adăugați adresa dumneavoastră IP.
Acum salvați filtrul.
5 modalități prin care Google Analytics vă îmbunătățește site-ul web
Acum că aveți toate setările configurate, știți ce rapoarte și valori puteți vedea, trebuie să vă răspundeți la o întrebare cheie.
Ce poți face Google Analytics pentru a vă îmbunătăți site-ul și afacerea?
Ne bucurăm că ați întrebat …
Iată cinci lucruri pe care le puteți face în Google Analytics pentru acest lucru, acum când știți cum să îl utilizați corect:
1.Creați panouri de bord și rapoarte personalizate
Doriți să vedeți cele mai importante date analitice fără a fi necesar să săpați prin Google Analytics?
Atunci ar trebui să folosiți tablourile de bord și rapoartele personalizate Google Analytics. În panoul din stânga, faceți click pe Personalizare și le veți vedea.
Puteți alege doar datele pe care doriți să le vedeți și să le organizați într-un mod care să funcționeze pentru dumneavoastră. Acest lucru înseamnă că puteți face propriul raport doar prin adăugarea de widget-uri și mutarea acestora.
2.Utilizați segmente personalizate pentru a vă înțelege mai bine datele
Una dintre cele mai bune metode de a explora datele ddumneavoastră în Google Analytics este folosirea unor segmente simple personalizate.
Ce este un segment în Google Analytics?
Un segment personalizat este o grupare definită a datelor dumneavoastră Analytics. Segmentele vă permit să urmăriți diferite tipuri de utilizatori, astfel încât să puteți înțelege modul în care site-ul dumneavoastră îi poate servi cât mai bine.
Puteți folosi aceste segmente pentru a descoperi datele pe care le-ați colectat.
Spre exemplu:
Poate doriți să segmentați toți vizitatorii site-ului dumneavoastră pe baza unei anumite țări sau a unui anumit oraș dacă doriți să vă concentrați pe traficul local. Un alt segment ar putea fi utilizatorii care vizitează o anumită pagină pe site-ul dumneavoastră.
Sau poate doriți să comparați vizitatorii de pe mobil cu vizitatorii de pe desktop. Prin crearea unui segment mobil și a unui segment desktop, puteți compara aceste date.
Cum puteți crea un segment Google Analytics
Există segmente predefinite pe care le puteți găsi deja în Google Analytics.
Deschideți Google Analytics și faceți click pe + Adaugă segment și veți putea să răsfoiți și să aplicați segmentele existente care au fost pre-construite (de către Google) pentru dumneavoastră.
Dacă aceste segmente nu sunt suficiente pentru nevoile dumneavoastră vă puteți crea propriul segment.
Cum să creați un segment Google Analytics personalizat
Pentru a adăuga un segment personalizat, faceți click pe butonul roșu + Segment nou.
De aici, puteți alege cum doriți să vă segmentați utilizatorii.
Pe măsură ce începeți să aplicați filtre, veți vedea cum rezumatul (în partea dreaptă) începe să se schimbe. Acest lucru vă arată procentul de utilizatori pe care i-ați segmentat, precum și datele despre utilizator și sesiune.
3.Urmăriți-vă obiectivele (și utilizați canalele de conversie)
Un obiectiv este o activitate finalizată (conversie) care contribuie la succesul site-ului dumneavoastră. Se poate baza pe destinație, eveniment, durată sau pagini / ecrane pe sesiune.
Stabilirea obiectivelor vă permite să înțelegeți mai bine ROI (rentabilitatea investiției) a site-ului dumneavoastră. Urmărind obiectivele, puteți înțelege ce funcționează pe site-ul dumneavoastră și ce trebuie îmbunătățit.
Cum să configurați obiectivele în Google Analytics
Pentru a stabili obiective, mergeți la secțiunea Admin din Google Analytics și apoi navigați la Obiective.
Acum veți putea adăuga un obiectiv nou.
Selectați cea mai potrivită descriere a obiectivului dumneavoastră din secțiunea următoare. Există câteva opțiuni aici, dacă nu sunteți sigur, puteți selecta doar „Personalizat”.
În continuare, va trebui să-i dați obiectivului un nume. Ar fi bine ca numele să fie unul descriptiv, astfel încât să știți dintr-o privire, ce urmărește.
4.Găsiți-vă paginile de conversie de top (și îmbunătățiți-le)
Ați creat suficient trafic pentru ca oamenii să vă viziteze site-ul. Dar știți ce este și mai bine?
Transformarea lor în clienți.
Folosind Google Analytics, puteți afla ce pagini aduc cel mai mult trafic și conversii iar apoi le puteți îmbunătăți pentru a genera și mai mult trafic și conversii.
Iată cum puteți să vă găsiți paginile de conversie de top:
Accesați Achiziție> Console de căutare> Pagini de destinație și selectați un interval de timp (vizează cel puțin 6 luni).
Acum veți dori să sortați tabelul după un obiectiv de conversie. Presupunând că aveți obiective stabilite, alegeți o conversie (în partea stângă sus) pe care doriți să o investigați.
De exemplu, să spunem că sunteți interesați de persoanele care completează un formular de contact pe site-ul dumneavoastră web. Selectați obiectivul respectiv și sortațile datele după obiectivul respectiv.
5.Găsiți pagini cu accesări reduse pentru a le îmbunătăți
Dacă utilizați SEO pentru a aduce vizitatori pe site-ul dumneavoastră, atunci jucați jocul de termen lung.
Trebuie să urmați cele mai bune practici (este mai ușor dacă utilizați un plugin SEO), asigurați-vă că site-ul dumneavoastră este lipsit de erori și creați conținut care este valabil pentru o perioadă mare de timp pentru a putea vedea site-ul dumneavoastră treptat tot mai sus în clasamentul motorului de căutare.
Cu toate acestea, există unele lucruri pe care le puteți face pentru a obține rezultate mai rapide.
În acest caz, obiectivele dumneavoastră sunt paginile cu accesări reduse de pe site-ul dumneavoastră web care vor înregistra o ascensiune în trafic cu doar câteva modificări. Acestea vor fi pagini care apar pe pagina a 2-a a Google și au nevoie doar de un pic de muncă pentru a le aduce la pagina 1.
Dar cum găsiți aceste pagini? Mai întâi, trebuie să conectați Google Analytics la Google Search Console.
Apoi, accesați Achiziție> Consola de căutare> Interogări pentru a vedea ce termeni de căutare (alias cuvinte cheie) trimit cel mai mult trafic către site-ul dumneavoastră. Apoi faceți click pe Advanced.
Utilizând filtrul avansat, selectați poziția medie ca metrică și adăugați mai mult de 10 și selectați Aplicați.