Google Search Console tot ceea ce trebuie să știți pentru a vă îmbunătăți SEO
Unul dintre cele mai bune instrumente SEO disponibile este Google Search Console. De asemenea, este și cele mai des trecut cu vederea.
Google Search Console (cunoscută anterior ca și Webmaster Tools) este o colecție de instrumente care vă ajută să vă asigurați că site-ul dumneavoastră web este sănătos și Google-friendly. Dar face mult mai mult decât atât.
Nu numai că vă poate ajuta să diagnosticați orice problemă tehnică SEO, ci vă poate ajuta, de asemenea, să înțelegeți care sunt cele mai populare pagini, să vedeți unde vă aflați în clasament și să vă ajute să vă creșteți traficul organic.
Google Search Console (sau GSC) este complet gratuit și orice site web, indiferent de platforma pe care este construit, îl poate utiliza. Pentru a beneficia la maxim de Google Search Console, trebuie să o configurați corect, să înțelegeți ce înseamnă valorile afișate și să știți să accesați funcțiile sale.
Așadar, dacă doriți să beneficiați la maxim de Google Search Console, acesta este ghidul potrivit pentru dumneavoastră.
În acest articol vom aborda următoarele subiecte
- Ce este Google Search Console?
- Noțiuni introductive în Google Search Console
- Funcții ale Google Search Console
- Cum să utilizați Google Search Console
Ce este Google Search Console?
Google Search Console este o colecție de instrumente și rapoarte care permit webmasterilor (și oricui operează un site web) să le monitorizeze, să gestioneze și să-și îmbunătățească site-urile web. Este un serviciu web furnizat gratuit de către Google, care vă oferă informații despre site-ul dumneavoastră web și despre persoanele care îl vizitează.
Utilizarea Google Search Console (și a datelor furnizate) vă poate facilita procesul de optimizare a site-ului dumneavoastră web.
Sunteți gata să începeți?
Cum puteți accesa noua Google Search Console?
Google Search Console (GSC) este o colecție de instrumente și rapoarte gratuite care permit webmasterilor să monitorizeze și să gestioneze prezența site-urilor lor web în rezultatele Căutărilor Google. Pentru a accesa noua Google Search Console, tot ce trebuie să faceți este să urmați acești pași:
- Conectați-vă la contul dumneavoastră Google
- Deschideți Google Search Console la https://search.google.com/search-console/
- Adăugați site-ul dumneavoastră web ca proprietate la GSC alegând unul dintre diferitele moduri permise
- Verificați-vă contul utilizând fișier HTML, etichetă HTML, Google Analytics sau Google Tag Manager
Dacă nu v-ați înscris deja în Google Search Console, este timpul să faceți acest lucru și să faceți configurația pentru site-ul dumneavoastră.
Noțiuni introductive în Google Search Console
În această secțiune, veți învăța :
- Cum să configurați Google Search Console pentru site-ul dumneavoastră
- Cum să vă verificați site-ul
- Diferențele dintre vechea Google Search Console și cea nouă
- Cum puteți conecta Google Search Console cu Google Analytics
- Cum să adăugați un sitemap
- Care sunt diferitele tipuri de permisiuni
- Cum să adăugați și să eliminați utilizatorii
Suna bine?
Sa începem.
Cum să configurați Google Search Console pentru site-ul dumneavoastră în 5 pași:
Pasul 1 – Conectați-vă la contul dumneavoastră Google
În primul rând: asigurați-vă că sunteți conectat la contul dumneavoastră Google. Dacă aveți un cont separat de afaceri și cel personal, asigurați-vă că utilizați contul Google pe care îl doriți asociat cu site-ul dumneavoastră web.
Pasul 2 – Deschideți Google Search Console
Accesați Google Search Console și faceți click pe „Start now”.
Pasul 3 – Adăugați un site web nou în Google Search Console
Dacă acesta este primul site web pe care l-ați creat în Google Search Console, ar trebui să vedeți un mesaj de bun venit (trebuie doar să faceți click pe „Start”).
Sau, alternativ, faceți click pe „+ Adăugați proprietate”.
Pasul 4 – Adăugați-vă domeniul
Ca tip de proprietate, alegeți Domeniu, apoi introduceți URL-ul site-ului dumneavoastră. Trebuie doar să vă asigurați că utilizați adresa URL exactă (verificați cum apare în bara browserului dumneavoastră pentru asta). După ce ați făcut asta, faceți click pe continuați.
Pasul 5 – Verificați-vă contul (+ metode alternative)
Acum trebuie să vă verificați site-ul. Copiați înregistrarea Google Search Console tokenized DNS TXT și adăugați-o furnizorului dumneavoastră de nume de domeniu pentru a verifica proprietatea domeniului.
Dacă nu doriți (sau nu puteți) să vă verificați domeniul în acest fel, nu vă faceți griji. Reveniți la tipul de proprietate selectat și alegeți prefixul URL.
Notă:
Dacă încercați să înregistrați un domeniu nou în vechea Google Search Console, trebuie să utilizați opțiunea prefix URL de mai sus. Proprietățile domeniului funcționează numai în noua Google Search Console.
Afla si Cum să folosiți google analytics
Acum veți putea verifica dreptul de proprietate în mai multe moduri:
Fișier HTML: încărcați un fișier HTML pe site-ul dumneavoastră web.
HTML Tag: adăugați o etichetă meta la pagina de pornire a site-ului dumneavoastră.
Google Analytics: utilizați contul Google Analytics.
Google Tag Manager: utilizați contul dumneavoastră Google Tag Manager.
Et voila, acum Google Search Console este configurată.
Sidenote: vechea Google Search Console vs noua Google Search Console
În 2018, Google a lansat o nouă Google Search Console. Majoritatea datelor și funcțiilor din vechea versiune au fost comutate pentru a îmbunătăți modul în care accesați datele din noua versiune.
Rapoarte și instrumente noi
Iată o prezentare rapidă a noutăților:
- Raport de performanță: acesta este un instrument nou și înlocuiește Search Analytics din vechea Google Search Console.
- Raport privind acoperirea indexului: acesta este un instrument nou și înlocuiește erorile privind starea indexului și rampele.
- URL Inspection: o caracteristică nouă care înlocuiește Fetch as Google, erori de crawl și resurse blocate.
Caracteristici actualizate / înlocuite
Nu toate funcțiile și rapoartele Google Search Console sunt noi. Iată ce a fost actualizat în noua versiune:
Linkuri către site-ul dumneavoastră și link-uri interne> Links.
Sitemaps raport> Sitemaps.
Pagini mobile accelerate> AMP status.
Utilizabilitatea mobilă rămâne aceeași
Probleme de securitate> Raport privind problemele de securitate.
Caracteristici șterse
Unele dintre rapoartele din vechea versiune a Google Search Console au fost eliminate complet:
- Îmbunătățiri HTML
- Seturi de proprietăți
- Aplicații Android
În Limbo
În momentul în care este scris acest articol, încă există unele funcții care nu au fost actualizate sau eliminate, ele sunt doar blocate în Google-limbo până când vor fi lansate. Google a recunoscut că trebuie să decidă cum se vor adăuga următoarele instrumente și sarcini în noua Google Search Console:
- Date privind statisticile de accesare
- Robot.txt tester
- Gestionarea parametrilor URL în Căutarea Google
- Direcționarea internațională
- Instrument de evidențiere a datelor
- Citirea și gestionarea mesajelor
- Instrument de schimbare a adresei
- Setarea unui domeniu preferat
- Asocierea proprietății dumneavoastră Search Console cu o proprietate Analytics
- Linkuri dezavantajate
- Eliminarea conținutului învechit din index
- Raport resurse blocate
- Raport de date structurat
Cum să utilizați vechea Google Search Console (Webmaster Tools)
Noua Google Search Console, deși este bine proiectată, nu are toate caracteristicile vechii versiuni. Dacă doriți să le utilizați, este destul de simplu.
Doar faceți click pe „Accesați versiunea veche” din meniul din stânga.
Acum veți putea vedea toate funcțiile care lipsesc din noua Google Search Console.
Cum să conectați Google Analytics cu Google Search Console
Conectarea Google Search Console cu Google Analytics vă permite să luați datele despre keywords chiar în interiorul Analytics.
Evident, trebuie să vă asigurați mai întâi că Google Analytics este configurat corect pe site-ul dumneavoastră. Dacă este, iată cum îl puteți conecta cu Google Search Console:
Pasul 1
Deschideți Google Analytics și accesați proprietatea pe care doriți să o conectați la Google Search Console.
Pasul 2
Faceți click pe butonul „Admin” din partea inferioară a meniului din stânga, apoi accesați linkul „Setări proprietate”.
Pasul 3
Derulați în jos și veți vedea butonul „Reglați Consola de căutare”. Dați click pe el.
Pasul 4
Acum faceți click pe „Adaugă”.
Pasul 5
Acum selectați doar site-ul dumneavoastră web, asigurați-vă că bifați caseta și apăsați „Salvați”. Ar trebui să vedeți o fereastră de tip pop, așa că doar apăsați OK.
Și asta a fost tot. Google Analytics și Google Search Console sunt acum conectate cu succes.
Cum să adăugați sitemap în Google Search Console
Motoarele de căutare folosesc sitemap-uri pentru a vă ajuta în procesul de crawl al site-ului dumneavoastră web. Acestea acționează ca o hartă a site-ului dumneavoastră web pentru a ghida crawler-urile către toate paginile dumneavoastră.
Sitemap-urile trebuie să fie într-un fișier de tip XML și să aibă puține erori (sau, în mod ideal, să nu aibă deloc erori), altfel riscați ca crawlerii să-l ignore și să nu efectueze crawling-ul pe paginile respective.
Din fericire, Google Search Console vă spune dacă sitemap-ul dumneavoastră are erori. În panoul din stânga de sub Index, faceți click pe Sitemaps și veți vedea o listă cu sitemap-urile XML trimise.
Crearea și trimiterea unui sitemap este și mai ușoară.
În primul rând, trebuie să creați de fapt un sitemap XML. Crearea unui sitemap pe WordPress este ușor de făcut prin intermediul unui plugin precum Yoast.
Notă:
Puteți verifica dacă aveți deja un sitemap existent accesând siteuldumneavoastră.com/sitemap.xml. Dacă aveți un sitemap, de obicei acolo îl veți găsi.
Odată creat, trebuie să îl trimiteți către Google prin intermediul Google Search Console. Este destul de ușor să faceți acest lucru:
Accesați instrumentul Sitemaps din bara laterală din stânga și lipiți pur și simplu pagina XML. Apoi apăsați trimite.
Permisiunile Google Search Console: utilizatori și proprietari explicați
Există două tipuri de roluri cu niveluri diferite de permisiuni în Google Search Console: Utilizatori și Proprietari.
Haideți să le aruncăm o privire mai detaliată asupra acestora.
Proprietar
Un proprietar are control deplin asupra tuturor proprietăților sale din Google Search Console. Proprietarul are capacitatea de a:
- adăuga și elimina alți utilizatori
- schimba setările
- vedea toate datele
- accesa fiecare instrument
Există două tipuri de proprietari: proprietarii verificați și proprietarii delegați, diferențele dintre ei sunt subtile. Proprietarii verificați au finalizat procesul de configurare a verificării proprietății Google Search Console, în timp ce proprietarii delegați au fost adăugați (de un proprietar verificat).
Notă: Proprietarii delegați pot adăuga alți proprietari delegați.
Utilizator
Un utilizator poate vedea toate datele din Google Search Console, dar nu poate adăuga alt utilizator nou la proprietate. Utilizatorii compleți pot vedea aproape toate datele, dar utilizatorii restrânși pot vedea doar datele selectate.
Cum să adăugați și să eliminați proprietarii / utilizatorii din Google Search Console
Acum știți diferența dintre proprietari și utilizatori, iată cum să îi adăugați (și eliminați) în Google Search Console:
- Accesați Setări în panoul din stânga
- Apoi faceți click pe „Utilizatori și permisiuni”
- Dacă contul pe care îl utilizați are permisiunile corecte, veți putea adăuga un utilizator făcând click pe „Adăugare utilizator”
- Apoi adăugați e-mailul lor și alegeți nivelul de acces permis (complet sau restricționat)
- În cele din urmă, faceți click pe „Adăugare”.
Pentru a elimina un utilizator, trebuie doar să faceți click pe cele trei puncte de lângă profilul său și să faceți click pe „Eliminați accesul” (dacă aveți permisiunile potrivite).
Funcții ale Google Search Console
Acum că ați creat Google Search Console, care este următorul pas?
Examinarea datelor dumneavoastră pentru a vă îmbunătăți SEO. Iată rapoartele disponibile în noua Google Search Console:
- Raport index: cât de bine vă indexează Google site-ul dumneavoastră.
- Raport general: performanța generală a site-ului dumneavoastră.
- Inspecție URL: performanța anumitor pagini din punct de vedere tehnic.
- Raport de performanță: performanța paginilor dumneavoastră.
- Raportul link-urilor: link-urile dumneavoastră externe și interne.
Însă înainte de a folosi aceste rapoarte, trebuie să înțelegeți valorile și datele din ele.
Ce date puteți obține în Google Search Console?
Înainte de a accesa Google Search Console, este important să înțelegeți câțiva dintre termenii și valorile furnizate. Accesați fila de performanță și ar trebui să vedeți patru valori și câteva grafice colorate.
Notă:
Fiecare dintre casetele de valori poate fi activată sau dezactivată prin intermediul unui simplu click pentru a putea alege ce veți vedea.
Această filă de performanță vă arată datele pentru întrebările și paginile dumneavoastră. Iată ce înseamnă fiecare:
Întrebări:
Dacă derulați ușor în josul paginii, veți vedea un tabel cu întrebări în el. Acesta este practic un termen de căutare (sau cuvânt cheie) care a primit câteva impresii pentru site-ul / pagina dumneavoastră pe pagina de rezultate a motorului de căutare Google. Aceste date sunt exclusiv pentru Google Search Console și nu veți putea să le găsiți în Google Analytics.
Pagini:
Destul de simplu: aceasta este pagina care apare în rezultatele Google.
Impresii
De fiecare dată când adresa URL a siteului dumneavoastră web apare într-un rezultat al căutării, va genera o impresie. Un utilizator nu trebuie să deruleze în jos pentru a vă vedea efectiv rezultatul pentru a putea fi contorizată impresia.
Clickuri
Dacă un utilizator selectează un link care îl duce din Căutarea Google pe site-ul dumneavoastră, atunci acesta contează ca un singur click. Dacă totuși, utilizatorul face click pe un link, apoi face click pe butonul înapoi și apoi face click din nou pe același link, acesta este însă contorizat tot ca un singur click. Dacă totuși face click pe un link diferit, atunci acestea sunt contabilizate ca două clickuri. De asemenea, aceasta nu include rezultate Google plătite.
Poziția medie
Aceasta este poziția medie de clasare a paginii dumneavoastră pentru o interogare (sau întrebări).
CTR mediu
CTR reprezintă rata de click și este numărul de utilizatori care fac click pe rezultatul dumneavoastră și accesează site-ul dumneavoastră web. Se calculează ca clickuri împărțite la afișări, înmulțite cu 100 și sunt reprezentate ca și procent.
Utilizarea parametrilor Google Search Console
Pentru a utiliza la capacitate maximă raportul de performanță Google Search Console, veți dori să modificați grupările pentru a găsi datele pe care le căutați. Și nu uitați, puteți exporta întotdeauna datele într-o foaie de calcul pentru mai multe date de crunching.
Cum să utilizați Google Search Console
Acum că înțelegeți ce înseamnă toate valorile diferite din Google Search Console, ați configurat cu succes proprietatea și ați verificat-o, acum ce urmează?
Ei bine, acum puteți utiliza de fapt Google Search Console pentru a vă îmbunătăți site-ul web (și SEO).
Puteți face multe lucruri cu Google Search Console pentru a vă îmbunătăți site-ul.
Verificarea stării de sănătate a site-ului dumneavoastră web cu Google Search Console
Așadar, doriți să înțelegeți cum Google efectuează crawling-ul pe site-ul dumneavoastră și dacă există probleme care vă împiedică să vă indexați paginile?
Accesați raportul de acoperire a indexului.
Acest raport vă arată dacă Google întâmpină probleme atunci când vine vorba de indexarea conținutului site-ului dumneavoastră web.
Când accesați raportul veți vedea un grafic colorat care arată cum s-a modificat numărul de pagini indexate în ultimele 90 de zile.
Notă:
La fel ca și în cazul raportului de performanță, toate aceste valori pot fi activate și dezactivate doar cu un click.
Fiecare diagramă de bare (care reprezintă starea în fiecare zi urmărită) este colorată astfel:
- Eroare (în roșu)
- Valabil cu avertizare (în galben)
- Valabil (în verde)
- Exclus (în gri)
Sunt prezentate mai multe detalii despre fiecare stare. Mai întâi este recomandat să rezolvați erorile (colorate în roșu). Acestea vor fi, în general, cele mai mari probleme care împiedică indexarea paginilor dumneavoastră.
Cauzele erorilor
Când vine vorba de Google Search Console, cele mai frecvente erori sunt:
Eroare de redirecționare: atunci când o redirecționare către o pagină nu funcționează corect. Verificați fișierul .htaccess și regulile dumneavoastră de redirecționare pentru a rezolva aceste erori.
Adresa URL trimisă nu a fost găsită (404): Când o pagină nu este accesibilă. Dacă încercați să o accesați, veți vedea o eroare 404.
URL-ul trimis pare a fi un soft 404: atunci când pagina web nu a putut fi găsită. Uneori, merită să verificați pentru a vedea dacă un bug temporar este de vină.
URL-ul trimis are o problemă de accesare din partea crawlelor: Uneori, o pagină poate fi blocată de crawler-urile din Robot.txt. Deși acesta nu este întotdeauna motivul. Uneori poate fi ceva complet diferit, așa că accesați pagina și cercetați.
Erori de server (5XX): crawler-urile Google nu pot ajunge pe serverul dumneavoastră web, de obicei se întâmplă în timpul orelor de întreținere a serverului. Urmăriți acest lucru pentru a vă asigura că nu aveți probleme cu furnizorul dumneavoastră de hosting.
Cum să remediați erorile 404
Prin urmare, aveți erori 404 afișate în Google Search Console. Mesajele de eroare 404 apar de obicei atunci când o adresă URL nu mai este accesibilă. Adesea, aceasta apare atunci când o pagină nu mai există sau URL-ul a fost schimbat. Se întâmplă.
Iată cum puteți găsi erorile 404 în Google Search Console și cum puteți să le rezolvați:
Accesați „Index”, apoi „Acoperire” și veți vedea o listă a problemelor găsite pe site-ul dumneavoastră. Dacă faceți click pe o problemă, veți vedea adresele URL afectate.
Google Search Console raportează toate paginile care au avut erori 404 de pe site-ul dumneavoastră, în trecut și prezent. Așadar, asigurați-vă că paginile care figurează cu erori 404 există încă, deoarece pot fi doar pagini vechi care au fost eliminate deja cu voia dumneavoastră.
De asemenea, datorită modului în care Google crawlează site-uri, erorile 404 corectate pot continua să apară în acest raport.
Cel mai simplu mod de a repara o eroare 404 este să rezolvați problema care determină să ruptura sau să redirecționarea pagini. Când redirecționați, asigurați-vă că indicați conținutul de pe site-ul dumneavoastră web care este similar cu pagina eliminată. Utilizați 301 permanent redirects și nu 307 temporary redirects. Aceasta este cea mai bună soluție, deoarece veți trimite utilizatorii către o pagină alternativă care le va satisface în continuare nevoile (sperăm).
Vedeți cum vizualizează Google o adresă URL
Folosind URL inspection tool, puteți vedea modul în care Google vede de fapt pagina dumneavoastră. Puteți utiliza acest tool pentru a rezolva problemele dacă pagina dumneavoastră nu apare deloc sau poate nu apare corect în rezultatele căutării.
Introduceți adresa URL a paginii și apăsați enter. Trebuie doar să vă asigurați că aparține proprietății pe care o vizualizați în prezent.
Acum veți putea vedea rezultatele paginii, dacă adresa URL este indexată și poate apărea în căutarea Google.
Puteți face click pe săgeata derulantă pentru a deschide raportul de acoperire a indexului pentru a afla mai multe despre adresa URL de pe Google, inclusiv:
- Sitemap-uri care indică această adresă URL
- Pagina de trimitere care a condus Googlebot la această adresă URL
- Ultima dată la care Googlebot a accesat această adresă URL
- Dacă Googlebot are voie să se deplaseze cu această adresă URL
- Dacă Googlebot poate efectua această adresă URL
- Pagina nu permite indexarea
- Set canonic URL pentru această pagină
- Adresa URL Google canonică a fost selectată pentru această pagină.
Utilizarea raportului de ansamblu
Raportul de ansamblu este util pentru a obține o imagine de ansamblu, după cum sugerează și numele, asupra performanței tehnice a site-ului dumneavoastră web în motoarele de căutare și dacă există ceva care îl reține și care poate fi remediat.
Cum să găsiți paginile cu cel mai mare trafic:
Iată cum puteți găsi paginile de pe site-ul dumneavoastră care au cele mai multe clickuri pe Google:
- Faceți click pe „Performanță”
- Apoi accesați „fila Pagină” (doar în partea dreaptă de lângă Interogări)
- Modificați intervalul de date în „Ultimele 12 luni” pentru a obține o perspectivă mai bună asupra traficului dumneavoastră
- Asigurați-vă că este selectat „Total clickuri”.
- Acum faceți click pe săgeata mică în jos de lângă „Clickuri” pentru a sorta paginile de la cea mai mare la cea mai mică
Cum să găsiți întrebările cu cel mai mare CTR
Iată cum puteți găsi interogările de pe site-ul dumneavoastră care au cele mai mari rate de click:
- Faceți click pe Performanță
- Accesați fila „Interogări”
- Modificați intervalul de date în „Ultimele 12 luni“
- Asigurați-vă că valoarea „CTR medie” este vizibilă
- Acum selectați săgeata mică (lângă „CTR”) pentru a sorta valorile de la mare la mic
Cum să găsiți paginile cu cele mai înalte (și cele mai mici) ranguri în SERP
Iată cum puteți găsi paginile care ocupă pozițiile cele mai înalte, dar și cele mai scăzute în clasamentul SERP:
- Faceți click pe Performanță
- Accesați fila „Pagina”
- Modificați intervalul de date în „Ultimele 28 de zile”
- Selectați „Poziția medie”
- Acum, veți putea utiliza săgeata mică de lângă „Poziție” pentru a comuta clasamentele de la mic la mare și invers. Nu uitați: când vine vorba de clasament, scăzut = bun și ridicat = rău.
După cum v-ați putut da seama, viteza site-ului dumneavoastră web este un factor foarte important.
Din acest motiv alegerea companiei de hosting potrivită și a planului de hosting perfect sunt alegeri și mai importante.
Echipa noastră vă recomandă planurile de hosting ale celor de la THC.
Aceștia oferă găzduire de mare viteză, dar și un suport foarte bun la nevoie.