Redirecționări – Redirecționările 301 și 302 pentru SEO

Redirecționarea este procesul de redirecționare a unei adrese URL către o adresă URL diferită.
Ce este o redirecționare?
O redirecționare este o modalitate de a trimite atât utilizatorii, cât și motoarele de căutare către o adresă URL diferită față de cea solicitată inițial. Cele mai frecvente trei redirecții sunt 301, 302 și Meta Actualizare.
Tipuri de redirecționări
- 301, „Redirecționare permanentă” – recomandat pentru SEO
- 302, „Găsit” sau „Mutat temporar”
- Actualizare Meta
301 Mutare permanentă
O redirecționare 301 este o redirecționare permanentă care trece între 90-99% din capitalul de legătură (puterea de clasare) către pagina redirecționată. 301 se referă la codul de stare HTTP pentru acest tip de redirecționare. În majoritatea cazurilor, redirecționarea 301 este cea mai bună metodă pentru implementare a redirecționărilor pe un site web.
302 Found (HTTP 1.1) / Mutate temporar (HTTP 1.0)
Unii dintre angajații Google au indicat faptul că există cazuri în care 301 și 302 pot fi tratate în mod similar, dar dovezile noastre sugerează că cel mai sigur mod de a vă asigura că motoarele de căutare și browserele de tot felul acordă credit complet este să utilizați redirecționarea 301 atunci când redirecționați permanent adresele URL. Internetul rulează pe un protocol numit HyperText Transfer Protocol (HTTP) care dictează modul în care funcționează adresele URL. Are două versiuni majore, 1.0 și 1.1. În prima versiune, 302 s-a referit la codul de stare „Mutat temporar”. Aceasta a fost modificată în versiunea 1.1, însemnând „Găsit”.
307 Mutat temporar (doar HTTP 1.1)
Redirecționarea 307 este succesorul HTTP 1.1 al redirecționării 302. În timp ce crawler-urile majore îl vor trata ca un cod 302 în unele cazuri, cel mai bine este să folosiți un cod 301 pentru aproape toate cazurile. Excepția este atunci când conținutul este într-adevăr mutat doar temporar (cum ar fi în timpul întreținerii) Și serverul a fost deja identificat de motoarele de căutare ca fiind 1.1 compatibil. Deoarece este esențial să se stabilească dacă motoarele de căutare au identificat sau nu o pagină ca fiind compatibilă, în general este mai bine să utilizați o redirecționare 302 pentru conținut care a fost mutat temporar.
Actualizare Meta
Actualizările meta sunt un tip de redirecționare executat la nivel de pagină și nu pe server. De obicei, acestea sunt o tehnică SEO mai lentă și care nu este recomandată. Acum sunt asociate în mod obișnuit cu o numărătoare inversă de cinci secunde cu textul „Dacă nu sunteți redirecționat în cinci secunde, faceți click aici”. Actualizările Meta trec unele capitaluri de legături, dar nu sunt recomandate ca o tactică SEO datorită utilizării slabe și pierderii capitalurilor de legături trecute.
Schimbi firma de web hosting? Afla cum sa nu te afecteze din punct de vedere SEO!
Cele mai bune practici SEO
Este o practică obișnuită să redirecționați o adresă URL către alta. Atunci când faceți acest lucru, este esențial să respectați cele mai bune practici pentru a vă menține valoarea SEO.
Primul exemplu comun are loc cu un scenariu simplu: o adresă URL care trebuie redirecționată permanent către o altă adresă.
Există mai multe opțiuni pentru a face acest lucru, dar, în general, redirecționarea 301 este preferată atât pentru utilizatori, cât și pentru motoarele de căutare. Servirea unui 301 indică atât browserelor, cât și bot-ilor motorului de căutare că pagina s-a mutat permanent.
Motoarele de căutare interpretează acest lucru ca însemnând că nu numai că pagina și-a modificat locația, dar și că conținutul – sau o versiune actualizată a acesteia – poate fi găsit la noua adresă URL. Motoarele de căutare vor transfera orice pondere a legăturilor de la pagina inițială la noua adresă URL.
Fiți conștienți de faptul că atunci când redirecționați o pagină de la o adresă URL la alta, motoarele de căutare vor avea nevoie de ceva timp pentru a descoperi redirecționarea 301, de a o recunoaște și de a credita noua pagină cu clasamentul și încrederea predecesorului său. Acest proces poate fi mai lung dacă crawlerii motoarelor de căutare vizitează rar pagina web dată sau dacă noua adresă URL nu se rezolvă corect.
Alte opțiuni de redirecționare, cum ar fi 302 și Actualizarea meta, sunt înlocuitori slabi, întrucât, în general, nu vor trece clasamentul și valoarea motorului de căutare precum o redirecționare 301. Singura dată când aceste redirecționările sunt alternative bune este dacă un webmaster în mod intenționat nu dorește să treacă capitalul de legături de la pagina veche la cea nouă.
Transferul de conținut devine mai complex atunci când un întreg site își schimbă domeniul sau când conținutul se mută de la un domeniu la altul. Din cauza abuzurilor provocate de spammeri și a suspiciunii din partea motoarelor de căutare.
Pentru mai multe informații interesante despre SEO citiți și TF IDF pentru a testa rezultatele SEO